23 March 2010

suka duka seorang guru..


Gambar masa sukan tahunan sktpj 2010

Masa berlalu dengan sgt pantas..sedar xsedar dah dekat 2thn lbih aku kat seremban..
menjadi seorag cikgu..cikgu albaina@teacher albaina @ cg baina..mcm2la anak murid aku panggil..

adakalanya aku rasa jadi cg ni best..best bila leh cuti sekolah lama2..hehe

kdg2 rasa tension..rasa tension bila masuk kelas anak murid aku dgn selambernyer ckp.."cikgu..sy xbawak buku harini.." anak2 murid zaman skrg..kalo la kita zmn dulu2 xbwk buku tu sgt menakutkn..lg laa nak bgtau cg xbwk buku..mau nak terkencing kan..tp tu laa..dah jauh sgt beza anak2 murid skrg dgn kita dulu2..rasa dah tua la plak bila ckp mcm tuh..huhu

kdg2 hepi sgt2 bila dtg jer sek anak2 murid tegur..lawanya cg arini..haha
biasala budak2..sumer benda yg cg pakai..bawak..sumer nak ditegurnyer..
tp 2 la yg menambah suka n duka aku menjadi seorang cikgu..

dah jadi cg sumer aktiviti kena terlibat..
suka tahunan sekolah..
mesyuarat agong pibg..
sambutan hari guru..
sambutan maulidur rasul..
minggu panitia..
hari ucapan dan penyampaian hadiah..
majlis solat hajat..
dan lain2 lagi..
tp aku suka ajer..:-)

aku suka jadi cikgu..
sebabnya..

1.wpun aku mrh anak2 murid aku tp lps mrh tu dia org lnsung xamik hati..leh tegur aku mcm xde paper jadi..nasib baik ngajar drjah 2 n 3 je..kecik2 lg..kalo beso2 xtaula..huhu

2.ada cuti banyak..haha (tp sek aku time cuti suka wat kelas tmbahan)

3.sekurang2nya amalan aku mengajar anak2 org nih harapnya boleh dibawa smpai mati..

4.sbbnya aku mmg dah lama nak jd cg..:-p


1 comments:

ABG KARIM said...

aa..budak2 tu cakap mmg betul..aa mmg cantik..luaran,dalaman..semua cantik...walaupun aa pompuan,aku ni lelaki,aku boleh FEEL lah..