17 May 2010

~ polis ~

penah x korang kena tahan dengan polis @ jpj..
mesti takut kan..hehe
hari tu..1st time kena tahan polis masa aku yg bawak kete..
odw nak pegi kem pengawas..
dalam kete bawak banyak lauk pauk..
makanan tengahari bdk2 pengawas..
dengan nasi, buah, sayur, lauk daging..
so k.ina kat sebelah da pesan awal2..
baina..ko jgn bwk laju..
karang tumpah lauk2 ni..
so aku pun bwkla slow giler..
20km/j kot..
sekali da dekat nak smpai aku perasan..
alamak..ada polis kat belakang..
dahla masa tuh dekat selekoh..
lg laa xblh laju2..
sekali da perasan polis kat belakang mcm nak ptong..
dlm hati ckp..alamak..hbislaa..
so polis 2 potong kete aku..
pastu dia bg isyarat suruh berhenti..
aku da berdebar da..
aku berhentikan kete..bukak pintu..
n then..polis 2 mintak lesen..
sebelum dia ckp paper aku pun bgtaula..
sorila encik..kami bwk byk makanan..
xleh bwk laju2..n blablabla..
pastu encik polis 2 pun ckplaa..
oooo..sy ingtkan ada masalah apa td..
sbb perlahan sgt bwk..
kete da byk kat blkang..
ingtkan xde lesen ke..
br dpt lesen semalam ke..
iyolahh..aku ni "P" lagi..huhu
pastu dia ckp lagi..
dahla xpkai seat belt..
alamakk..kantoi..huhu
aku pun merayu laa..
sorilaa encik..
jgnlaa saman sy..huhu
nasib baikla dia xsaman aku..
kalo x..xpasal2 kena potong demerit..
kan xlepas p plak kan..huhu
pas dia tulis paper yg ptut..
n kena nasihat ckit2..
suruh pkai seat belt..
leh la balik..
legaaa..:-p
terima kasih encik polis sbb xsaman sy..huhu


3 comments:

JERICHO ROSALES said...

ahha..abg polis memang..kalau pompuan confirm lepaih,kalau laki2,dah lama dieorg saman...

are said...

hu2..alhamdulillah aku adala perempuan..kih2

ABG KARIM said...

yola..tp muke are ala2 lelaki,GANTEN BANGAT..jgn convert dah la..huhu