09 July 2010

Anak2 buahku..

Sedar tak sedar aku da ada tiga orang anak buah atau pun anak sedara..n coming soon tambah lagi sorang..seronok ada nak buah ni..yelaa..adik-adik aku suma da besar..bila ada budak2 kecik kat rumah ni meriahla ckit..ehh..meriahla banyak bukan ckit..

Anak buah pertama aku anak abang aku yang no 2..siapakah ia..? huhu..

okeh..anak buah yang pertama Muhammad Arif Haikal..lelaki..da tiga tahun daa..sangat suka bercakap..kalau naik kereta dengan dia ni mulut dia xkan berhenti bercakap dan bertanya sepanjang ko naik kereta tuhhh..fuhhhhhhhh..jenuhla nak melayan..tapi seronok..aku panggil dia arif..kadanh2 ayehh..ikut suka nak sebutlaa...aku bahasakan diri aku kat dia ummi..yelaaa..nak ada anak sendiri xtahu lagi bila..so saje jela berangan jadi emak orang jap..hehe..




Arif ni sangat suka mengikut ke mana ajer orang pergi..pantang dia nampak aku iron baju cepat je dia tanya..

"ummi nak pergi mana..?"..
"nak ikut.."

Aku memanglaa xsampai hati nak tinggalkan dia..pernah kalo aku nak balik seremban dia pun nak ikut..mak aku ckplaa ummi nak balik seremban..pastu dia nangis n mengamuk sebab nak ikut aku..tapi xdapekla nak bawak dia sampai seremban kan..karang sape yang nak basuhkan berak dia..haahhahaahaha



Arif ni aku rasa sangat pandai..mudah2han sampai besar jadi budak pandai ye arif..dan dia ni jugak sangat kelakar..kalo balik kampung xgering gusi dengar mak aku citer pasal dia nih..kadang2 gaya bercakap da macam orang2 tua..yelaaa..duk berkawan dengan mak aku..mcmner xjadi orang tua..hu2 dahla gigi xde kat depan..:-p gigi dia kena cabut suma kat depan pasal dia jatuh tangga aritu..so gusi dia termasuk ke dalam..aku pun xleh nak imagine mcmner..tp doktor terpaksa cabut suma gigi2 dia yang kat bahagian depan..kena tunggu umur dia 6 tahun kot baru gigi dia tumbuh balik..terus gigi kekal la pasni..

Okeh..anak buah aku yang kedua anak abang long aku..aku panggil dia Hazim..tapi aku lupa nama penuh dia..boleh x..?hahaha..yelaaa..depa ni jarang2 balik..2 pasal aku lupa..kih2..dia nih kalo balik xleh nak berenggang dengan mak dia..dengan ayah dia pun dia xnak sangat..xfaham aku..huhu..baru2 ni diaorang balik..kecohla rumah aku tuhh..kejap2 dengar suara budak nangis..aku kalo bab2 nangis ni lari dulu dahhh..xpandai nak pujuk..kih2

Anak buah yang ketiga plak Nur Husna Hannah..ataupun Hannah Montana..hahahaha
Yang ni barula perempuan..excited kau first time dapat anak buah perempuan..yelaaa..baju baby girl kan camtik2..duit jela nak kena sediakan..huhu..yang ni plak aku panggil Husna..kadang2 aku panggil dia una..xpun yuna..hehehehe


Husna ni adik arif..mak aku suka panggil dia husna budak gelap..sabau ajela mak aku nih..mmglaa..masa kecik2 baru lahir gelap ckit..tp masa aku balik baru ni da cerah da..da bertambah comel..best sangat melayan budak ni..xbanyak kerenah pun..pantang nampak dia bangun aku terus dukung..suka tengok bila dia senyum..terus rasa nak ada anak..hahaha berangan xhabis2..





0 comments: