08 July 2010

Bukit Gambang Water Park

Cuti sekolah aritu aku berpeluang ke gambang water park...setelah mendengar2 cerita dari adik2 ku yang tercinta yang tempat tu memang best..so aku pun teruja laa nak pergi main air..so aku pun pergilaa dengan 3orang adik perempuanku+anak sedaraku+mak sedara+sepupu aku..semuanya 8 orang..seronok kalo pergi ada budak2..budak2 ni lebih excited kalo jumpa air ni..macam anak sedara aku laa..pantang jumpaa air..main sampai tak ingat dunia..walaupun daa biru kesejukan xnak lagi naik..nak main jugak..xingat penat..xingat lapar..aduhaiii laa..mak sedaranya pulak yang kepenatan+kelaparan..hehehe

Okeh..senang aje nak gi gambang water park ni..kalo korang daripada LPT..exit gambang..lepas jumpa traffic light masuk kanan..dalam 8km mcm tu jumpala tempat ni..bayaran masuk dia plak xdela mahal sangat..untuk dewasa RM19.90 n kanak2 pulak rm12.90..kanak2 kalau bawah 90cm ke 110cm xingt da xperlu bayar..pastu kalo nak topup plak untuk beli makanan ke..sewa tube ke..pape jela ikut sukala nak topup braper..kalo xnak topup kat kaunter kat luar tu kat dalam pun ada jgak kaunter disediakan...

Haritu puas jugaklaa aku main air..mula2 layan anak sedara aku main kat pantai buatan tuhh..jenuh aku mengejkar dia..ummi dia ni takut dia lemas ke apa..tp dia selamber ajer main air tu..xtakut lansung dalam ke..ombak kuat ker..sabau ajelaa..tp best jugaklaa maik kat pantai ni..lagi2 bila time ombak kuar..wahhhh..terbuai2 aku duk atas tube tuhh..sampai terbaliklaa...sib baik xlemas..walaupaun aku main kat air cetek jerr..takut maaa..hu2

pastu ada tempat untuk kanak2..aku pun main skali kat situ..yelaaa..kata bawa anak sedara..syok hbislaa..anak sedara aku ni memang xtakut lnsung walaupun baru 3tahun..sampaikan permainan orang dewasa pun dia slamber je naik..ummi dia pun xbrani naik..naik sekali je pastu pening+nak muntah..hahahha..balik2 rumah terus demam..gilos betul penangan gambang waterpark nih..sampai demam2..

so kepada sape2 yang rasa nak datang dialu2kan..cehhh..jadi promoter la plakkk..tp bagi aku bestlaa..tp tempat dia xdela besar sangat macan sunway lagoon tuhh but still ok..



u






1 comments:

ABG KAREMM said...

tula..nak pegi sane tak ajak abg karemm skali...at least kalau are lemas,SUPERHERO ni ade selamatkan are...hhehehe..jelesnye sekadar dengar2 je org pergi situ,pergi sini,tapi kite sendiri tak pernah kluar dari trg ni...sedeynyeee.