18 July 2010

~ Majlis Persaraan Cg.Yusof ~

Minggu lepas sekolah kami mengadakan Majlis Persaraan buat Cg Yusof dan juga majlis perpisahan buat Pn.Rashidah yang akan mengikuti suaminya bertugas di paris sebgai duta tetap malaysia di UNICEF..

bestnyerr kak leh duk paris 3 tahun..huhu

Kagum sangat dengan cg yusof sebab berjaya berkhidmat sebagai seorang guru sampai usia 58 tahun..
Aku ni belum tentu lagi dapat sampai usia 58 tahun sebagai syarat wajib bersara jabatan kerajaan..
kalau panjang umur dapatla aku bersara pada umur 58 tahun..ada lagi 32 tahun..wahhhh..lamanya lagi..hehe

Kami cikgu2 sesi petang membuat sedikit jamuan untuk cg yusof..so buat pot luck laa..mcm biasa..kali ni xde mkn2 nasi sbb cg yusog xmkn nasi waktu petang..so kami watla hi tea..ala2 kat hotel la plakk..

Macam-macam ada..

Ada yang bawak nasi lemak kukus+sambal sotong..karipap..bihun goreng yg di sponsor oleh makcik kantin..roti jala n kari ayam..popia basah..kuih muih n buah2..n tidak lupa air yg disediakan oleh cg zainal..terbaikkk punyaa...hehe

Lepas hbis jamuan..ada acara kat dewan..sayu plak bila tgk anak2 muridku suma bersalam salaman dgn cg yusof buat kali terakhir sambil diiringi oleh nyanyian lagu pertemuan dan perpisahan..backup singer nyer sape lagi kalo bkn k.azura n k.masura..lagu sedih leh jadi gembira gara2 akak berdua ni nyanyi..hehehe







da hbis sesi bersalam2 man..murid2 tahun 2 n 3 beratur sepanjang jalan smpai ke pntu pagar depan..cg yusof naik motor berkuasa besar dgn cg ismady..klakar plak masa nihh..

budak2 tahun 2 membuat aksi menangis beramai2..mula2 aku tgk pun rasa sedihh..tp lama2 aku rasa kelakar la plakkk..beria2 bdk2 ni menangis..yg xmenangis tuh mengejek kwn2nyer yg menangis..sampai teresak2 laa depa nih nangiss...huhuhu

esoknya majlis untuk sesi pagi plak..pastu jamuan utuk cikgu2 pada tengaharinyaa..masa ni cg yusof dan isterinya pun dtg sekali..romantik btul pasangan nih..masa belah kek siap kiss2 lagi..huhu..bagus betul depa wpun da tua2 ni kan..nampak bahagia ajer..

pastu sesi send off..naik alphard ko..jeles gue..hehe
kete 2 cg sekolah aku yg punya..kayo ko cg nihh..hehe
o pas da salam2..peluk2..baling2 bunga rampai seround..tiba masanya utk cg yusof balik..
sedih jgak..sob..sob..sob..






Buat cg yusof..selamat bersara..kalau panjang umur kita jumpa lagi..
Jasamu akan sentiasa kami kenang..sayonaraaaa...

2 comments:

oya said...

are..
xtau aku ko ade blog..
aku pon ado..hehe

siput06 said...

best kan bile b'sara org rai cm2..terasa dihargai segala penat lelah selama ni..bile aku nk b'sara ni??