17 October 2010

stress


kenapa kita selalu stress?

Ada orang stress sebab kerja..
Ada orang stress sebab jalan jem..
Ada orang stress sebab masalah dengan pasangan..
Ada orang stress sebab anak nakal..

Macam2 sebab kita boleh stress..
Aku pun stress ker..?

Takdela stress sangat..cuma bengang jer..tak sama kan..huhu

Kejadian ni berlaku dua hari lepas. Kejadian apa biarla rahsia. Tapi disebabkan kejadian itu aku marah sangat2. Sampai sejuk2 badan aku. Jantung rasa macam baru lepas berlari. Tak pernah rasanya aku marah sampai macam tu sekali. dan disebabkan itu jugak malam tu aku tak boleh tidur. terngiang2 dikepala aku pasal benda tu.

Biarlah..benda da jadi..tak boleh diundurkan lagi masa tu..belajar daripada pengalaman..lepas ni jangan ulangi kesilapan yang sama. betul tak? kita manusia memang tak lari dari melakukan kesilapan. cuma kita janganla ulangi kesilapan yang sama..bak kata pepatah..jangan sampai pisang berbuah dua kali..

Kadang2 aku terfikir..kenapa manusia mudah melupakan kebaikan yang pernah orang berikan pada kita..kenapa manusia susah untuk berterima kasih..kenapa budi yang diberi selalu dibalas dengan tuba..kenapa dan kenapa..?

Kadang2 kebaikan yang kita berikan dibalas dengan kejahatan..bersabarla..kalo kita sabar, ikhlas..Allah yang akan balas kebaikan itu..

Tapi yang pastinyaaa..aku bengang sama kamuuuuu..:-p


1 comments:

siput06 said...

lumrah idup mmg cm2..cume berharap utk x jumpa org yg tidak tahu nk hargai kebaikan org len..=)