25 February 2011

2 Gemilang

Hari ini seperti biasa aku masuk ke kelas 2 gemilang..
Sebelum masuk ke kelas ni, persediaan fizikal dan mental kena kuat..

Bila aku melangkah masuk jer, ketua kelas da jerit.."Stand up class..!!"
Pastu dia jerit lagi "Good morning teacher..!!"

"Good Morning..??" jerit aku..
Pastu ada budak lain menyampuk..
"Good night laa.."

Aduyaiii..tepuk dahi aku..iyelah..aku masuk kelas tu tadi da pukul 6.00 petang..tak kanla nak ggod morning lagi..yang lagi sorang leh plak cakap good night..kamu nak tido da ke apa..sabor ajelah kan..huhu

Pastu seperti biasa, aku mengajar dan pastu suruh budak salin nota..
Pastu tiba2 budak yang cakap good night tadi panggil aku...

"Teacher..ni bahasa apa ni"..sambil tanganya menunjukkan tulisan aku di papan hitam..
"Bahasa jerman ke apa ni..??"
Bahasa Jerman ko cakap..aduhaiiii..
Aku pun ckapla.."Tu huruf R la.."
"Kenapa huruf R cikgu senget semacam"

Sabar ajela aku budak2 ni..

0 comments: